Skip to main content

Ινομυαλγία

Η ινομυαλγία είναι μια διαταραχή που προκαλεί μυϊκό πόνο και κόπωση. Τα άτομα με ινομυαλγία έχουν “ευαίσθητα σημεία” στο σώμα, στα οποία αισθάνονται πόνο με την παραμικρή δραστηριότητα ή πίεση.
Συνήθως είναι συγκεκριμένα σημεία στο λαιμό, τους ώμους, την πλάτη, τους γοφούς, τα χέρια και τα πόδια.
Τα άτομα με ινομυαλγία μπορεί επίσης να έχουν και άλλα συμπτώματα, όπως:

12 Μαιου Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για την Ινομυαλγία

  • Προβλήματα ύπνου
  • Πρωινή δυσκαμψία
  • Πονοκεφάλους
  • Πολύ επώδυνη έμμηνη ρύση στις γυναίκες
  • Αίσθημα “μυρμηγκιάσματος” ή μούδιασμα στα χέρια και τα πόδια
  • Προβλήματα με τη σκέψη και τη μνήμη (φαινόμενο που ονομάζεται και “ομίχλη του εγκεφάλου”)

Άνθρωποι που πάσχουν από ορισμένες ασθένειες έχουν περισσότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν ινομυαλγία. Στις ασθένειες αυτές περιλαμβάνονται:

  • Η ρευματοειδής αρθρίτιδα
  •  Ο ερυθηματώδης λύκος
  •  Η αγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα

Ινομυαλγία και Διαχείριση ύπνου

Ο καλός ύπνος είναι απόλυτα αναγκαίος και επιτυγχάνεται με διάφορες μεθόδους.
Το να πηγαίνει κανείς νωρίς για ύπνο και να σηκώνεται σταθερή ώρα κάθε μέρα, βοηθά στην ομαλοποίησή του.
Πρέπει να αποφεύγεται η ζάχαρη, η καφεΐνη και το αλκοόλ πριν τον ύπνο.
Η άσκηση πρέπει να γίνεται νωρίτερα την ημέρα – τουλάχιστον 3 ώρες πριν τον ύπνο – σε τακτά και σταθερά διαστήματα.
Πρέπει να αποφεύγεται ο ύπνος με ανοιχτή τηλεόραση ή άλλες ηλεκτρονικές συσκευές.
Καλόν είναι να αποφεύγεται ο ύπνος στη διάρκεια της ημέρας.
Μουσική ή ζεστό μπάνιο πριν τον ύπνο βοηθούν στους πόνους και τον ύπνο